Tavoitteiden määrittely
Määrittelemme yhdessä mainonnan tavoitteet (varauksien tekeminen, tuotteiden ostaminen verkkokaupasta jne.) sekä sopivan kustannustason sekä keston.
Palveluita etsivät ovat jo tehneet ostopäätöksen ja etsivät Googlen avulla oikeaa tekijää, jolta varaisivat palveluajan tai ostaisivat tuotteen. Google AdWordsin -hakusanamainonnassa maksat Googlelle vain mainostasi klikanneista ja sivuillesi saapuvista kävijöistä. Pelkkä mainoksen näkyminen ei maksa sinulle mitään.
Google AdWords mainostaminen on tällä hetkellä ylivoimisesti tehokkain mainoskanava, joka tavoittaa ne ihmiset jotka ovat jo päättäneet ostaa, mutta eivät vielä tiedä mistä he ostavat. Tavoitat juuri ne asiakkaat jotka ovat valmiita ajanvaraukseen tai ostotilanteeseen.
Palvelun ylläpito ja mainostuskulut eritellään selvästi laskutuksessa. Näet mitä maksat ja mistä maksat. Läpinäkyvyys parantaa luottamusta ja auttaa kohdentamaan mainoksia tuottavasti.
Yrityksen on järkevää jättää Google mainostus ammattilaisen huoleksi, jolloin henkilökunta voi keskittyä täysin ydinosaamiseensa. Me hoidamme puolestasi kaiken tilin perustamisesta seurantaan ja muutoksiin. Saat avuksesi asiantuntijan, joka on vastaamassa kysymyksiisi ja toiveisiisi.
Ammattilainen osaa tuoda esille mainoksia pienemmillä klikkaushinnoilla. Oikeat asetukset tuovat huomattavasti tehokkaampia tuloksia eikä omia resursseja tarvitse tuhlata uuden opiskeluun.
Google AdWords on hakukonemainontaa, jossa mainostaja luo teksti- tai kuvabannerimainoksia. Mainoksien hinnoittelu on klikkauspohjaista eikä pelkästä mainosnäytöistä synny kuluja – ainoastaan mainoksen klikkaamisesta syntyy kustannuksia.
Googlen hakusanamainonta toimii ns. huutokaupalla, jossa suurimman summan tarjoaja saa oman mainoksensa näkyvimmälle paikalle. Kyse ei kuitenkaan ole pelkästään rahasta, sillä hyviä sijoituksia voi saada huomattavasti edullisemmalla hintatarjouksella. Mainoshintaan vaikuttavat mainoksen ja oman nettisivuston laatu. Näillä toimenpiteillä Google pyrkii varmistamaan sen, että mainostajien nettisivujen sisältö on laadukasta ja vastaa sitä mitä käyttäjä hakee. Mainoksen klikkaushinta vaihtelee siis hakusanojen kilpailutilanteen mukaan ja hinnat elävät jatkuvasti.
Suomessa kampaamoalan keskimääräinen klikkaushinta vaihtelee viidestä sentistä kahteen euroon/klikkaus. Hakusanamainonnan asiantuntija voi vaikuttaa klikkausten hintaan määrittelemällä oikeat hakusanat, asetukset, laadukkaat mainostekstit sekä kohdesivun laadukkuuden.
Mainokset näkyvät potentiaalisille asiakkaille mainoksen tekijän ennakkoon määrittelemilla hakusanoilla. Mainoksen telkjä voi määritellä että mainosta näytetään esimerkiksi googletettaessa ”kampaamo Helsinki”.
Lue lisää miten hakukonemainonta voi auttaa yritystäsi saamaan lisää asiakkaita.
Autamme mielellämme arvioimaan sitä onko molempia mainosmuotoja perusteltua käyttää. Autamme myös määrittelemään miten mainosbudjetti jaetaan mahdollisten tekstimainosten ja bannerimainosten kesken.
Hakuverkostossa näkyvät mainokset ovat Google-hauissa näytettäviä tekstimainoksia. Mainostajana määrittelet millä käyttäjän hakemilla hakusanoilla mainoksesi tulevat esiin. Helsingissä toimipistettaan pitävän parturi-kampaajan kannattaa esimerkiksi valita hakusanakseen mm. ”parturi-kampaamo Helsinki”.
Display-mainonnassa voidaan hyödyntää sekä teksti tai kuvamainoksia. Mainokset näkyvät Googlen yhteiskumppanien sivuilla, joita ovat esimerkiksi Gmail, Suomi24 ymmä muut lukuisat verkkosivut. Display-verkoston mainokset kohdistetaan valittavien kriteerien mukaan iän, asuinpaikan tai kiinnostuksen kohteiden mukaan.
Videomainonnalla tarkoitetaan mainontaa YouTube-palvelun videoissa. Videomainonnassa pystytään käyttämään kuva- tai tekstimainontaa ja hyödynnettäviä mainostyyppejä on useita.
Shoping-mainokset ovat tarkoitettu erityisesti verkkokaupoille, jotka haluavat tuoda yksittäisiä tuotteita esille mainoksien avulla. Shopping-mainokset tarjoavat kohdennetun mainoksen, sillä kuluttaja on juuri etsimässä tarjoamaasi tuotetta. Tuotekuvan lisäksi mainokseen voi liittää perusominaisuuksien esittelyn sekä hinnan.
Remarketing tarkoittaa uudelleenmarkkinointia asiakkaille, jotka ovat jossain vaiheessa käyneet verkkokaupassasi tai verkkosivuillasi. Remarketin-mainoksessa mainos lähtee seuraamaan kuluttajaa muistuttaen välillä läsnäolostaan. Olet ehkä ihmetellyt joskus miksi näet tutun mainoksen yhä uudelleen ja uudelleen.
Läpinäkyvä hinnoittelu. Saat laadukasta palvelua riippumatta mainosbudjetin koosta.
Kilpailijat voivat kiusata ja kuluttaa budjetin loppuun
Mainosta voi klikata haluamansa määrän. Mainosbudjettiasi he eivät voi kuluttaa, sillä Google estää väärinkäytökset ja toistuvat klikkaukset.
Google-mainoskampanjan perustaminen on helppoa
Mainoskampajan perustaminen onnistuu helposti keneltä tahansa, mutta onnistuneet tulokset vaativat osaamista ja ammattitaitoa. Ilman kokemusta mainosbudjetin saa kulutettua hetkessä tyhjäksi. Pahimmassa skenaariossa veloitukseen on liitetty automaattinen veloitus, jolloin Visa-laskussa voi olla epämiellyttävä yllätys.
Mainostamisella saat buustia myös ilmaiseen hakukonenäkyvyyteen
Maksullisella mainostamisella ei ole vaikutusta luonnollisiin hakutuloksiin. Ilmaiseen hakukonenäkyvyyteen ei voi vaikuttaa rahalla. Tunne Ilmaisen hakukonenäkyvyyden kasvuun lienee maksullisen mainostamisen jälkeen kasvanut kiinnostus näkyvyyden seuraamiseen.
Yhdellä kerralla kuntoon
Kerralla kuntoon -paketit ovat helppoja tapoja tarjota hakukonemainontapalveluita. Todellisuudessa mainoskampanjat vaativat kilpailutilanteen seuraamista ja muutoksien tekemistä jatkuvasti.
Hinta on yhdenmukainen samoille hakusanoille
Google Adwords toimii hinnoittelussaan ns. huutokauppaperiatteella, jossa korkeimman tarjouksen tarjonnut saa näkyvimmän mainospaikan. Käytännössä asia ei kuitenkaan oli suoranaisesti näin, sillä hinnoitteluun vaikuttavat mainoksen sekä kohdesivuston laadukkuus ja osuvuus.